In bender blog de calatorii calatorii cetatea tighina transnistria

Pe tărâmuri transnistrene Bender, Chițcani, Cetatea Tighina

Da, îmi cer scuze pentru inactivitatea mea, însă recuperez eu cumva fiindcă se apropie marea mea vacanță pe plajele italiene. Însă până atunci am să vă povestesc despre excursia din regiunea transnistreană cu o parte din elevii Școlii Bloggerilor.

Am mers dimineață la autocar, unde Super Alex, ghid Panda Tur, ne-a făcut ziua mai frumoasă cu glume sale. Ulterior am ajuns pe tărâmuri transnistrene, un pic buimăciți de cele văzute (pentru că se creează impresia că ne-am întors cu 10 ani în urmă, poate chiar mai mult) însă totuși în orașul Bender am văzut multe clădiri frumoase, restaurante foarte amenajate. Personal, mi s-a creat impresia că am mers într-un oraș din Rusia, toate inscripțiile în Rusă, țipenie de moldoveni, probabil doar noi ne-am rătăcit pe acolo :D

Următoarea destinație a fost Mănăstirea Trei Ierarhi din Chițcani, care e de-a dreptul fenomenală. Mi-a plăcut mult arhitectura acestei mănăstiri, iar printre altele se spune că ar fi foarte puternică. Cel mai interesant moment a fost urcarea în clopotniță. Pe niște scări nu prea sigure ne-am cățărat să admirăm podgoriile transnistrene, iar peisajul e mirific. Eu nu am mers până la ultimul etaj, însă cei mai îndrăzneți au riscat.

Ultima destinație a fost Cetatea Tighina, care e fenomenală. Ce-i drept este în reconstrucție, însă sperăm curând să fie reconstruită. Însăși istoria acestei cetăți este foarte interesantă, iar în muzeu am găsit macheta cetății care arată cum a fost și cum trăia lumea pe teritoriul cetății.
Multe lucruri interesante are Moldova noastră, ar fi bine să le redescoperim și să le oferim o nouă șansă de a se afirma!

Articol scris în cadrul excursiei Tiraspol- Chițcani- Bender organizat de Panda Tur, în susținerea proiectului Școala Bloggerilor al Ligii Tineretului din Moldova.